Egy magyar találmány, ami megváltoztatta a sportolási szokásokat

2017 Oct 11

18 év a piacon, 45.000 felhasználó, 600-nál több sportlétesítmény a Partnerek között – egy családi vállalkozás impozáns számai. Dr. Mihalik Zsuzsát, az All You Can Move vezérigazgatóját kérdeztük a siker titkáról.

Ahogy beléptünk az All You Can Move SportPass irodájába lufik és pezsgő fogadott minket: a cég szeptemberben ünnepelte a 18. születésnapját, de a nagykorúságba lépés mellett az is okot adott az ünneplésre, hogy nemrégiben a Parlamentben átvették a Magyar Termék Nagydíjat is.

Az All You Can Move SportPass ma már negyvenötezer embert mozgat meg. Hihetetlennek tűnik ez a szám, amikor megtudjuk, hogy az egész egy egyszerű ötleten alapult. Mára pedig szívós munkával az egész iparágat és a hazai sportolási szokásokat megváltoztató cég lettek. A családi vállalkozást a mai napig az AYCM kitalálói, Dr. Mihalik Zsuzsa és Schneider Balázs vezetik.

Zsuzsi02 (1)

„Ez egy nagyon szép út, amit bejártunk a 18 év alatt. Pont mint egy gyermek felserdülésekor, volt minden ebben az időszakban. Az ötlet a férjemtől, Schneider Balázstól származik, aki rekreáció -testnevelés szakon végzett és szerette volna népszerűsíteni a sportolást. Akkoriban az RTL Klubban dolgozott és bár sok kollégája sportolt, nagyon drágának tartották a bérletet és örültek volna, ha több helyre is tudnának vele menni. A másik kívánalom pedig az volt, hogy milyen jó lenne, ha ehhez a passzukat használhatnák.

Ezen elindulva kezdte el Balázs megtervezni a mostani vállalkozásunk alapjait, elsőként tulajdonképpen a kollégáinak. Majd megismertük egymást és akkor jöttem én, mint egy tank: „figyelj, ha ezt a kollégáidnak csinálod, miért nem csinálod máshol is?” – Idézi fel a kezdeteket Dr. Mihalik Zsuzsa, aki ekkoriban a Turizmus Zrt. vezérigazgató helyettese volt. – „Otthagytam a turizmust, mert a kártyában olyan fantáziát és lehetőséget láttam, annyira testhezállónak éreztem a feladatot, hogy teljesen magával ragadott. Elkezdtük, de az első pár év baromi nehéz volt, egyáltalán az, hogy bejussak egy céghez kapcsolatok nélkül. Aztán szép lassan beindult.”

AYCM névjegy

Az első években Zsuzsa és férje a kártya terjesztése mellett sportrendezvényeket is szervezett cégeknek, majd amikor egy idő után azt látták, hogy nagyon sok ajánlatuk kint van, de kevésből lesz üzlet, rájöttek, hogy választani kell a sportrendezvények és a kártya között, eldönteni, hogy melyikre fókuszálnak teljes erővel. „Úgy döntöttünk legyen a kártya. Az nem szezonális, nem igényelt tőkét, hanem tulajdonképpen a mi szellemi kapacitásunk és meggyőző képességünk volt szükséges hozzá.”

A döntés bejött, az All You Can Move SportPass Klubtagjai Budapesten ma már szinte mindenhova bejutnak bérleteikkel – ez kb. 400 létesítményt jelent – és vidéken is egyre több helyen – jelenleg 200 létesítményben - mozoghatunk vele.

Az értékesítőik a cégek HR-eseit keresik meg, a kártyát ugyanis csak a munkahelyen keresztül lehet igényelni. Sok vállalatnál a munkavállalók fizetik a különböző csomagok árát, máshol co-finanszírozásban a cég is belead, de olyan helyek is vannak, ahol cafeteria elemnek számít.

A kártya népszerűségét mutatja, hogy már nem is azt kérdezik, hogy a béren kívüli juttatásokhoz tartozik-e az AYCM SportPass, hanem azt, hogy anyagilag támogatja-e a munkáltató? „Tulajdonképpen az volt a célunk, hogy azt érjük el, hogy egy olyan béren kívüli juttatást alakítsunk ki, ami vonzó a munkavállaló számára. Egy BKV bérlet nem hiszem, hogy olyan motiváló erővel hat a dolgozókra, de a kártya trendi, fiatalos dolog, értéket képviselő juttatás, hiszen ezzel szinte minden helyre el lehet menni mozogni.”

IMG_0582k

A cég megváltoztatta az iparágat, hiszen egy teljesen új konstrukcióban kezdtek el dolgozni. Eddig mindenkinek el kellett köteleznie magát egy edzőterem mellett – ahol azért limitáltak a mozgástípusok – és ha valaki emellett még úszni is szeretett volna, az külön bérletet igényelt, amit viszont már nem mindenki tud megfizetni.

Az All You Can Move SportPass viszont pont azért úttörő, mert egy átalánydíj befizetésével a kártyával több helyre járhatunk és többféle mozgásformát is kipróbálhatunk.

A létesítmények számára is megéri kártyával érkezőket fogadni, mert olyan tömegeket érhetnek el, akiket külön hatalmas munka lenne megkeresni és becsábítani.

AYCM iroda

„Mivel nagyon jó áron elérhető, ezért erős motiváló hatása van az emberekre, mert azt gondolják, hogy ennyi pénzért már ők is szeretnének egy ilyen kártyát. Ha pedig már megveszik, akkor használják is és ha addig még nem lett volna náluk ez a gyakorlat, észrevétlenül rászoknak a mozgásra. Ennek köszönhetően tényleg egyre több embert tudunk a sport irányába tolni mindenféle kampány nélkül, kizárólag azzal, hogy remek az ár és széleskörű a lehetőség” – sorolja a kártya előnyeit Zsuzsa.

„Rá lehet szokni a mozgásra. Az emberben elindul a versenyszellem önmagával vagy akár a körülöttük lévővel is. Ez abban is látható, hogy míg a kezdetekkor átlagban havonta háromszor jártak mozogni a kártyabirtokosok, most havi tizenegyszer.

A cég egyik fontos lába a kutatás is, hatodik éve foglalkoznak ezzel. Négyezres mintával dolgoznak, ezt egyrészt a Klubtagok és a HR-esek teszik ki, másrészt pedig sportrendezvényeken is kitelepülnek, ahol szintén foglalkoznak méréssel. Tavaly az EuroStat sporttal kapcsolatos kérdéseit tették fel: „Az eredményekben az volt a különbség, hogy Európa más országaiban tulajdonképpen a prevenció és az egészségmegőrzés miatt sportolnak az emberek, nálunk Magyarországon a „jól kinézés” az elsődleges. Még ránk is vár ez a feladat, hogy az egészség legyen az elsődleges, mert igenis a sport rengeteget tesz azért, hogy idős korban is tudjunk mozogni”- mondja Zsuzsa. „Annak külön örülök, hogy már megengedhetjük magunknak, hogy ne csak magunkat reklámozzuk, hanem valóban a mozgást népszerűsítsük.”

IMG_0582k

A cég megváltoztatta az iparágat, hiszen egy teljesen új konstrukcióban kezdtek el dolgozni. Eddig mindenkinek el kellett köteleznie magát egy edzőterem mellett – ahol azért limitáltak a mozgástípusok – és ha valaki emellett még úszni is szeretett volna, az külön bérletet igényelt, amit viszont már nem mindenki tud megfizetni.

Az All You Can Move SportPass viszont pont azért úttörő, mert egy átalánydíj befizetésével a kártyával több helyre járhatunk és többféle mozgásformát is kipróbálhatunk.

A létesítmények számára is megéri kártyával érkezőket fogadni, mert olyan tömegeket érhetnek el, akiket külön hatalmas munka lenne megkeresni és becsábítani.

AYCM iroda

„Mivel nagyon jó áron elérhető, ezért erős motiváló hatása van az emberekre, mert azt gondolják, hogy ennyi pénzért már ők is szeretnének egy ilyen kártyát. Ha pedig már megveszik, akkor használják is és ha addig még nem lett volna náluk ez a gyakorlat, észrevétlenül rászoknak a mozgásra. Ennek köszönhetően tényleg egyre több embert tudunk a sport irányába tolni mindenféle kampány nélkül, kizárólag azzal, hogy remek az ár és széleskörű a lehetőség” – sorolja a kártya előnyeit Zsuzsa.

„Rá lehet szokni a mozgásra. Az emberben elindul a versenyszellem önmagával vagy akár a körülöttük lévővel is. Ez abban is látható, hogy míg a kezdetekkor átlagban havonta háromszor jártak mozogni a kártyabirtokosok, most havi tizenegyszer.

A cég egyik fontos lába a kutatás is, hatodik éve foglalkoznak ezzel. Négyezres mintával dolgoznak, ezt egyrészt a Klubtagok és a HR-esek teszik ki, másrészt pedig sportrendezvényeken is kitelepülnek, ahol szintén foglalkoznak méréssel. Tavaly az EuroStat sporttal kapcsolatos kérdéseit tették fel: „Az eredményekben az volt a különbség, hogy Európa más országaiban tulajdonképpen a prevenció és az egészségmegőrzés miatt sportolnak az emberek, nálunk Magyarországon a „jól kinézés” az elsődleges. Még ránk is vár ez a feladat, hogy az egészség legyen az elsődleges, mert igenis a sport rengeteget tesz azért, hogy idős korban is tudjunk mozogni”- mondja Zsuzsa. „Annak külön örülök, hogy már megengedhetjük magunknak, hogy ne csak magunkat reklámozzuk, hanem valóban a mozgást népszerűsítsük.”

És bár most valóban, szinte alig van Budapesten olyan létesítmény, akikhez ne mehetnénk a kártyával, azért nem mindig volt zökkenőmentes az út: két olyan veszteséges év is volt egymás után, amikor el kellett dönteniük, hogy merre tovább. Zsuzsa ezt nem is titkolja, sőt azt mondja, a kudarcot sem tartja rossznak, mert tovább tud vinni. Ezt a filozófiát adja át a munkatársainak is: azaz hibázni nem vétek, mert tanulni lehet belőle. „Egy másik fontos üzenetem a kollégáimnak általában, amit a nagymamától tanultam annak idején: érdemes mindig az utca napos oldalán járni – és idővel a nap is ránk is fog sütni.”

Azt pedig, hogy rájuk is elkezdett sütni a nap, mi sem bizonyítja jobban, mint a negyvenötezer kártyahasználó, a hozzájuk csatlakozott több száz sportlétesítmény és az a rengeteg díj, amit az évek során elnyertek.

Legutóbb a Magyar Termék Nagydíjat vették át a Health-Ness Alapítvány Különdíjával és az Informatikai Nívódíjjal együtt szeptember 5-én az Országházban.

 

Az itt közölt tartalom csak részlet, a teljes cikk itt olvasható:

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/keszthelyi-vivien-16-evesen-egy-vilagmozgalom-tagjakent-tart-eloadast/